تراشیدن موی سر سربازان دیگر اجباری نیست

به گزارش گروه نظام وظیفه مجموعه مشاور گروپ، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی، سردار تقی مهری، عنوان داشت:”ستادکل نیرو‌های مسلح منع اجبار سربازان برای تراشیدن موی سر را به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده و هم اکنون این ابلاغیه در استان‌های سراسر کشور عملیاتی شده است.”

نمره موی جدید سربازان- مشاور گروپ

سربازی بدون تراشیدن موی سر

هنگامی که مشمولان قصد رفتن به خدمت سربازی را داشته باشند اقداماتی را باید انجام دهند که یکی از آن اقدامات تراشیدن موی سر می باشد. در نیروهای مسلح تمام برخوردها بر اساس آیین‌نامه ‌می باشد و موضوعاتی نظیر تراشیدن موی سر نیز در تمامی نیروها یکسان و واحد است. از این رو، درگذشته سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده است، دلیل این امر نیز رعایت بهداشت فردی و … بوده است؛ اما در تیرماه سال 98، سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از حذف الزام سربازان به تراشیدن موی سر در دوره آموزشی و دوران خدمت سربازی خبر داد. پس از بیان این خبر در تیرماه سال 1398، در روز 14 شهریور 1398، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی، سردار تقی مهری، از ابلاغ و عملیاتی شدن این دستور در سراسر کشور خبر داد.

نمره موی جدید سربازان

پس از ابلاغ دستور بالا، از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود. همچنین افراد اگر بخواهند می توانند موی سر خود را با نمره 4 بتراشند و این امر مشکلی نخواهد داشت. به گفته سردارکمالی در مورد مدل دادن به موی سر، مدل‌های نامتعارف ممنوع بوده و نباید در دوران سربازی موی سر به چنین شکلی اصلاح شود و مدل اصلاح باید ساده باشد.

در صورت تمایل جهت انجام مشاوره خدمت وظیفه عمومی با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

9099071613 ( از سراسر کشور )

9092301613 ( ویژه تهران )

Rate this post

Check Also

صدور کارت های هوشمند

اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *