امریه آتش نشانی ۱۴۰۲

امریه آتش نشانی، یکی از انواع امریه سربازی است که متقاضیان آن، همانطور که از نامش پیداست، می بایست در سازمان آتش نشانی مشغول به خدمت شوند. به طور کلی، امریه سربازی، فرصتی است تا افراد واجد شرایط در صورت تمایل، دوران خدمت خود را در سایر ارگان های دولتی، به جز سازمان های نظامی بگذرانند.

در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام امریه آتش نشانی، زمان ثبت نام امریه آتش نشانی و همچنین حقوق سربازان امریه آتش نشانی ۱۴۰۲، صحبت می کنیم. برای دریافت پاسخ سوالاتتان در خصوص شرایط امریه آتش نشانی و… با ما تا انتهای مقاله، همراه باشید. مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

شرایط امریه آتش نشانی

معرفی امریه آتش نشانی

امریه آتش نشانی، مانند سایر امریه ها برای سازمان ها و ارگان های مختلف دولتی، فرصتی است تا افراد واجد شرایط با استفاده از آن در سازمان آتش نشانی محل سکونت خود فعالیت کنند و مانند سربازان عادی، در پادگان ها یا سایر مناطق نظامی حضور نیابند.

هر کلانشهر یا استانی، بسته به نیاز یا عدم نیاز خود به سرباز آتش نشان، برای ثبت نام امریه آتش نشانی، فراخوان اعلام می کند. این فراخوان در سامانه ثبت نام امریه اتش نشانی مخصوص استان، قابل مشاهده خواهد بود. البته نا گفته نماند که متقاضیان دریافت امریه آتش نشانی ۱۴۰۲، باید دارای شرایطی باشند که در ادامه مقاله به بررسی جزئیات آن خواهیم پرداخت.

سربازان آتش نشان، یا همان دریافت کنندگان امریه آتش نشانی، باید با لباس فرم سایر آتش نشانان در محل خدمت خود حضور یابند و ساعات کاری و رفت آمد آنان نیز مانند بقیه آتش نشانان، محاسبه می شود. از آنجایی که خدمت سربازی، مشمول دریافت حقوق در زمان خدمت است، سربازان آتش نشان هم با توجه به اصول پرداخت حقوق به سربازان، مبلغی را تحت عنوان حقوق سربازان امریه آتش نشانی، دریافت خواهند کرد.

نکته ی قابل توجهی که عزیزان متقاضی باید در نظر داشته باشند این است که، امریه آتش نشانی، ممکن است فرآیند استخدام شما را در این سازمان (البته اگر مایل باشید که پس از سربازی به عنوان آتش نشان فعالیت کنید.) آسان تر کرده اما به هیچ وجه تضمین نمی کند. در واقع سازمان آتش نشانی هیچ تعهدی در قبال استخدام شما به عنوان نیروی کار، به صرف گذراندن دوران امریه تان در آنجا را ندارد.

 

زمان ثبت نام امریه آتش نشانی

همان طور که اشاره کردیم، کلانشهر ها و استان هایی که به سرباز آتش نشان نیاز داشته باشند، طی فراخوان هایی اعلام جذب سرباز برای امریه آتش نشانی می کنند که این فراخوان در سامانه ثبت نام امریه اتش نشانی مخصوص استان، قابل مشاهده خواهد بود.

از میان این فراخوان ها می توان به امریه آتش نشانی قم، امریه آتش نشانی زنجان، امریه آتش نشانی تهران، امریه آتش نشانی کرج و… اشاره کرد.

به طور کلی زمان ثبت نام امریه آتش نشانی ، حدود دو تا سه ماه پیش از اعزام می باشد. زمان دقیق ثبت نام را نمی توان مشخص کرد چرا که هر سازمان برای جذب سراز امریه خود، تاریخ متفاوتی را اعلام می کند. شما می توانید در هر استانی که هستید به سازمان آتش نشانی آنجا، (بخش کارگزینی یا نیروی انسانی)، مراجعه کرده و به صورت حضوری بپرسید که چه ماهی سهمیه امریه آتش نشانی ۱۴۰۲ دارند.

فراموش نکنید که معمولا ظرفیت پذیرش چه برای امریه آتش نشانی و چه برای سایر امریه ها، محدود است و اولویت با افراد واجد شرایطی خواهد بود که زود تر ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند.

شرایط امریه آتش نشانی

برای دریافت امریه سازمان آتش نشانی، باید مشمول شرایط دریافت امریه آتش نشانی باشید. البته با توجه به استان محل سکونتتان برای دریافت امریه، باید بررسی کنید که سایر شرایط تعیین شده را نیز دارا باشید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در دریافت امریه آتش نشانی اولیت با داوطلبان بومی خواهد بود. بنابراین هر فرد باید به استان محل سکونت خود برای دریافت امریه آتش نشانی، درخواست بدهد.

با توجه به نکات اشاره شده، شرایط امریه آتش نشانی، به شرح زیر می باشد:

  • برخورداری از صلاحیت های اخلاقی
  • عدم سو پیشینه اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی
  • عدم غیبت سربازی
  • نداشتن کسری خدمت
  • نداشتن کفالت
  • مشمولین متاهل
  • ایتام
  • معاف از رزم
  • محل سکونت در محدوده استان (حداقل 5 سال)
  • نداشتن معافیت پزشکی
  • افراد تحت پوشش کمیته امداد
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم به بالا
  • بومی بودن و سکونت در منطقه ای نزدیک به محا خدمت
  • نداشتن نسبت فامیلی با کارکنان سازمان آتش نشانی
  • سربازان امریه آتش نشانی لباس نظامی نمی پوشند اما لباس فرم خواهند داشت.
  • دارا بودن کارت بسیج فعال به مدت 6 ماه به بالا تا تاریخ اعزام
  • دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در یکی از رشته‌های ایمنی و آتش نشانی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (فناوری اطلاعات، حسابداری، عمران، معماری، برنامه‌ریزی شهری، مکانیک، برق، تربیت بدنی، اطفاء حریق، نجات و امداد، سوانح و HSE)

نکته : در خصوص مدرک تحصیلی، معمولا بالای دیپلم، مورد نیاز سازمان ها است اما ممکن است در سازمان هایی مانند محیط زیست با مدرک دیپلم، یا در آموزش و پرورش با فوق دیپلم و بالاتر و یا در روستاها در صورت نیاز، زیر دیپلم هم پذیرش شوید. البته تعداد مواردی که اشاره شد، بسیار کم است.

نکته: ممکن است بکارگیری نیروی وظیفه دارای مدرک تحصیلی لیسانس در واحد عملیاتی و مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری در بخش‌ های اداری باشد.

نکته: شرایط اشاره شده در بالا، ممکن است برای همه ی استان های دارای سهمیه امریه آتش نشانی، صدق نکند و امکان اضافه یا کم شدن از لیست بالا وجود دارد. مثلا ممکن است معاف از رزم بودن برای استان سازمان آتش نشانی اصفهان جز شرایط نباشد.

معمولا دانشگاهی که از آن مدرک تحصیلی خود را دریافت می کنید یا معدلتان تاثیری در پذیرش یا عدم پذیرش شما برای امریه آتش نشانی ۱۴۰۲، نخواهد داشت. اما ممکن است در برخی از استان ها، مورد توجه قرار بگیرد.

گروه های زیر معمولا، برای دریافت انواع امریه های سربازی از جمله امریه سازمان آتش نشانی، در اولویت قرار دارند:

  • افراد متاهل
  • خانواده های شاهد و ایثارگران
  • افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی
  • افراد تحت پوشش بهزیستی
  • استعدادهای درخشان
  • نخبگان
  • حافظان قرآن کریم

مدارک امریه آتش نشانی ۱۴۰۲

برای پذیرش در سازمان آتش نشانی، تحت عنوان سرباز آتش نشان، باید مدارکی را ارائه نمایید. مدارک ثبت نام امریه آتش نشانی شامل چه مواردی است؟ از سوالات پرتکرار متقاضیان امریه سازمان آتش نشانی، می باشد.

به طور کلی مدارک مورد نیاز شما عزیزان، به شرح زیر خواهد بود.

مدارک امریه آتش نشانی ۱۴۰۲
  • عکس 4*3 زمینه سفید (6 عدد)
  • اصل و کپی کارت ملی (2 سری)
  • اصل و کپی شناسنامه (2 سری)
  • اصل و کپی گواهی موقت مدرک تحصیلی (2 سری)
  • اصل و کپی برگه اعزام  به خدمت (2 سری)
  • پوشه فنر دار سفید
  • مدرک شرط جذب امریه سربازی بر اساس  شرایط

مشاوره تخصصی امریه آتش نشانی

سامانه ثبت نام امریه اتش نشانی

شما عزیزان در صورتی متقاضی ثبت نام امریه  سازمان آتش نشانی هستید، می توانید به سامانه ثبت نام امریه آتش نشانی مراجعه کرده و در خواست خود را ثبت نمایید. از آنجایی که هر کدام از استان های کشور به طور مستقل اقدام به ثبت نام برای سهمیه امریه آتش نشانی خود می کنند، لازم است تا سامانه ثبت نام مربوط به استان خود را برای انجام فرآیند بیابید.

برای اینکار لازم است به سازمان آتش نشانی استان یا شهر خود مراجعه کنید و جزئیات را دریافت کرده و یا با ما در مر کز مشاور گروپ، تماس بگیرید تا اطلاعات لازم برای سامانه ثبت نام امریه آتش نشانی، استانتان، در اختیارتان بگذاریم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب، حتی ایام تعطیل

9099071613

در جدول زیر تعدادی از سامانه هایی که در استان های مختلف، برای ثبت نام امریه آتش نشانی، در دسترس بوده اند را برای شما قرار داده ایم. البته امکان ایجاد تغییر در آدرس این سامانه ها وجود دارد. در صورتی که سامانه ایی جدید در استانی به عنوان سامانه ثبت نام اتش نشانی، فعال شود، آدرس آن به جدول زیر اضافه خواهد شد.

سامانه ثبت نام امریه اتش نشانی
سامانه ثبت نام امریه آتش نشانی تهران soldier125.tehran.ir
امریه آتش نشانی کرج fire.karaj.ir
امریه آتش نشانی اصفهان ifso125.ir
امریه آتش نشانی یزد mm.yazd.ir
امریه آتش نشانی قم  
امریه آتش نشانی شیراز  
امریه آتش نشانی زنجان  
امریه آتش نشانی مشهد  
امریه آتش نشانی اهواز  
امریه آتش نشانی ارومیه  
امریه آتش نشانی تبریز  
امریه اتش نشانی سمنان
 
امریه سازمان آتش نشانی کرمان
 
امریه آتش نشانی شهرکرد
 
امریه آتش نشانی یزد
 

حقوق امریه آتش نشانی

حقوق سربازان امریه آتش نشانی

مشمولین نظام وظیفه ایی که در حال گذراندن دوران خدمت خود هستند، از سوی دولت، مشمول دریافت حقوق می شوند که دریافت این حقوق بسته به مدرک تحصیلی شان و شرایط دیگر متفاوت خواهد بود. سربازانی که اقدام به دریافت امریه می کنند نیز معمولا همین حقوق را دریافت می کنند؛ شاید کمی بیشتر.

در نتیجه، حقوق سربازان امریه آتش نشانی، با توجه به مدرک تحصیلی که دارند، متفاوت خواهد شد اما به طور کلی، حدود حقوق سربازی در سال 1402 از 3 میلیون تا 8 میلیون تومان متغیر است.

عواملی که بر تغییر میزان حقوق امریه آتش نشانی شما موثراند، علاوه بر مدرک تحصیلی، متاهل یا مجرد بودن، دارای فرزند بودن یا نبودن، شرایط محیط فعالیت و ساعت کاری و… می باشند.

  در ادامه مطالعه کنید:

 

سوالات متداول امریه آتش نشانی

✔️مدارک ثبت نام امریه آتش نشانی، چیست؟

مدارک ثبت نام امریه آتش نشانی، در مقاله ذکر شده است. میتوانید مطالعه بفرمایید.

✔️شرایط امریه آتش نشانی، چیست؟

شرایط ثبت نام امریه آتش نشانی، در لیست مفصل در مقاله آورده شده است. توجه داشته باشید که چون هر استان به طور مستقل اقدام به ثبت نام برای سهمیه امریه آتش نشانی، می کند، امکان اضافه یا کم شدنبه لیست داخل مقاله وجود دارد. برای مشاهده لیست، می توانید مقاله را مطالعه کنید.

✔️حقوق سربازان امریه آتش نشانی، چه قدر است؟

حقوق امریه آتش نشانی، در سال 1402 از 3 میلیون تا 8 میلیون تومان متغیر است.
4/5 - (2 امتیاز)

Check Also

امریه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران

امریه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران

امریه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، برای مشمولین نظام وظیفه که واجد شرایط باشند،‌قابل دریافت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *