اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت ، منجر به شناسایی متخلفان و برخورد با آنها و کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

 اصلاح فرآیندها صدور کارت های هوشمند

کاهش تخلفات در حوزه معافیت های سربازی

به گزارش گروه نظام وظیفه مجموعه بزرگ مشاور گروپ به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: اصلاح فرآیندها ، بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در حوزه معافیت های سربازی و همچنین صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، منجر به کاهش چشمگیر تخلفات سربازی شده است.

وی ادامه داد: تغییر روند معافیت پزشکی به نحوی بوده که سعی شده از نفوذ افراد سودجو در این فرآیندها جلوگیری شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: بکارگیری پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان و ایجاد ارتباط سیستمی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با آنان، همچنین ارتباط سامانه ای با بیمارستان ها و ارسال جوابیه از طریق پیک در معاینه تخصصی مشمول و یا بستگان درجه یک وی از جمله پدر، مادر، برادر و خواهر در معافیت های کفالت، موجب شده تا دسترسی افراد به مدارک پزشکی محدود و تخلفات در این زمینه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر تخلفات در معافیت های کفالت، بیانگر اقدامات مثبت سازمان وظیفه عمومی ناجا در جهت کنترل و اصلاح فرآیند ها مانند تغییر در روند استعلامات ثبت احوال و سایر بررسی هاست.

کارت های هوشمند، پایان کارت های جعلی پایان خدمت

بر اساس گزارش سایت پلیس، مهری گفت: در سال های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا توانسته با اجرای طرح تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند، حجم بالایی از کارت های جعلی پایان خدمت و معافیت را شناسایی، کشف و ابطال کند، همچنین هوشمندسازی کارت های مذکور موجب شده تا ضریب امنیت کارت ها افزایش و جعل آنها دشوار تر شود.

منبع: خبرگزاری مهر
5/5 - (1 امتیاز)

Check Also

معافیت تحصیلی

هرآنچه که باید در مورد معافیت تحصیلی بدانید

به گزارش گروه نظام وظیفه مجموعه بزرگ مشاور گروپ، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *