معافیت از خدمت سربازی فرزندان مددجویان کمیته امداد 1401

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد به تعدادی از فرزندان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد معافیت از خدمت سربازی است، گفت: این کار با هماهنگی و همکاری مشترک این نهاد و سازمان وظیفه عمومی ناجا برای افرادی که بر اساس بخش نامه ها و مصوبات شرایط لازم را دارند انجام می شود.

معافیت از خدمت سربازی فرزندان کمیته امداد

معافیت کفالت مدد جویان

به گزارش گروه نظام وظیفه مجموعه بزرگ مشاور گروپ به نقل از بازارکار، فرهاد کاظمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مددجویانی که پدر آنها فوت شده و با مادرشان زندگی می کنند یکی از افردی هستند که می توانند از معافیت کفالت خدمت سربازی استفاده کنند.
وی افزود: شرط بهره مندی این افراد از معافیت سربازی عدم داشتن غیبت سربازی قبل از فوت پدر است و در صورت داشتن غیبت این قانون شامل آنها نمی شود.

معافیت فرزندان طلاق مدد جویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان ادامه داد: یکی دیگر از افرادی که می توانند از طریق این نهاد برای معافیت خدمت سربازی اقدام کنند یکی از فرزندان ذکور خانواده هایی است که به دلیل طلاق تحت حمایت قرار گرفته اند که شرط استفاده از این قانون نیز عدم داشتن غیبت، گذشت سه سال از تاریخ طلاق مادر و دو سال از تحت حمایت قرارگرفتن است.

معافیت تک فرزند ذکور خانواده های تمدد جویان دارای سه فرزند دختر

وی عنوان کرد: تک فرزند ذکور خانواده های تحت حمایت که دارای سه فرزند دختر باشند نیز می توانند از معافیت سربازی برخوردار شوند.
کاظمی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۲ نفر از فرزندان تحت حمایت این نهاد از معافیت خدمت سربازی بهره مند شده اند که این تعداد در سال گذشته ۱۰۰ نفر بوده است.
شایسته ذکر است این معافیت شامل مددجویانی که از طریق تبصره ۱۴ و به صورت موقت تحت حمایت قرار گرفته اند نمی شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

3/5 - (1 امتیاز)

Check Also

صدور کارت های هوشمند

اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *