لیست بیماری های عمومی که باعث معافیت می شوند

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که دچار برخی بیماری های عمومی می باشند، درباره قرارگرفتن در شمول معافیت سوالاتی دارند که در این مطلب به بررسی این معافیت ها خواهیم پرداخت.

بیماری های عمومی معافیت پزشکی

مبتلایان به چه بیماری ها معافیت دریافت می نمایند؟

بیماری های عمومی اولین بخش از فصل دوم آیین نامه معافیت های پزشکی را به خود اختصاص داده است. براساس این آینن نامه، بیماری های عمومی شامل 5 بند می باشد که در ادامه به بررسی این بندها پرداخته خواهد شد.

بند یک بخش بیماری های عمومی مربوط به بیماری های قابل علاج است. براساس این بند، افراد مبتلا به بیماری های قابل علاج که مدت درمان آنها بیشتر از یک ماه باشد و همچنین کسانی که در دوران نقاهت بیماری می باشند، مشمول دریافت معافیت موقت تا یک سال خواهند بود.

در صورت تمایل جهت انجام مشاوره خدمت وظیفه عمومی با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

9099071613 ( از سراسر کشور )

آیا میزان کوتاهی و بلندی قد باعث معافیت سربازی می شود؟

براساس بند دوم بخش بیماری های عمومی، افرادی که قد آنها کمتر از 145 سانتی متر باشد؛ معاف دایم خواهند شد. البته برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، برای دریافت معافیت دایم، طول قد می باست کمتر از 140 سانتی متر باشد. افراد دارای مدرک فوق دیپلم و پایین تر که قد آنها بین 145 تا 155 سانتی متر باشد، و همچنین افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که قد آنها بین 140 تا 155 سانتی متر باشد، مشمول دریافت معاف از خدمات رزمی خواهند بود.

میزان چاقی یا لاغری برای معافیت سربازی

بند سه و چهار بیماری های عمومی مربوط به چاقی و لاغری مفرط می باشد. در این آیین نامه، برای اندازه گیری میزان چاقی و لاغری مفرط از شاخص جهانی BMI استفاده شده است. بر همین اساس افرادی که میزان BMI آنها بیشتر از 35 باشد  در دسته چاقی مفرط قرار خواهند گرفت. همچنینافرادی که میزان BMI آنها کمتر از 17 باشد در دسته لاغری مفرط تقسیم بندی می شوند. هر دو گروه مشمول این آیین نامه ( افراد با چاقی و لاغری مفرط) فقط مشمول دریافت معاف از خدمات رزمی خواهند شد. بر اساس آیین نامه جدید، هیچ گونه معافیت دایم به چاقی و لاغری تعلق نخواد گرفت.

مشمولین پزشک، بدون معافیت دایم

بند اخر و پنچم بیماری های عمومی فقط در خصوص مشمولين پزشک می باشد. بر اساس این بند، مشولین پزشکی که مشمول دریافت معافیت دایم در بیماری های عمومی هستند اما قادر به طبابت در نيروهاي مسلح باشند فقط به آنها معاف از خدمات سنگين تعلق خواهد گرفت.

 

در صورت تمایل جهت انجام مشاوره خدمت وظیفه عمومی با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

9099071613 ( از سراسر کشور )

4/5 - (1 امتیاز)

Check Also

صدور کارت های هوشمند

اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *