جریمه نقدی موسسات دولتی و غیردولتی برای بکارگیری مشمولان غائب

براساس ماده 62 قانون وظیفه عمومی، کلیه افراد به کارگیری در ارگان‌ها خصوصی و دولتی، می باست تکلیف خدمت سربازیشان مشخص باشد. همچنین براساس ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند دریافت وام،کسب پروانه کار، کاندیدا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت (رسمی،پیمانی قراردادی، روزمردی) و منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور است.

جریمه نقدی برای بکارگیری مشمولان غائب

محکومیت بکارگیری مشمولان وظیفه عمومی

طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام نماید و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت های دولتی و غیر دولتی و… می‌بایست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. در همین رابطه، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: محکومیت بکارگیری مشمولان وظیفه عمومی در موسسات دولتی و غیردولتی، پرداخت جریمه نقدی است.

در صورت تمایل جهت انجام مشاوره خدمت وظیفه عمومی با مشاوران مرکز مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

9099071613 ( از سراسر کشور )

9092301613 ( ویژه تهران )

جریمه نقدی برای بکارگیری مشمولان غائب

به گزارش گروه نظام وظیفه مجموعه بزرگ مشاور گروپ به نقل از خبرگزاری گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ فرشاد موسوی تبار معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت:” برابر ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص مشمولان غایب، کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسه‌های دولتی و غیردولتی از قبیل؛ کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها بکار گیری کنند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.”

او افزود: موسسات دولتی و غیردولتی که اقدام به اشتغال مشمولان غایب کنند مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز به مبلغ ۹۹ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۲۸۸ ریال برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه ۳ سرباز به مبلغ ۲۹۷ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۶۴ ریال خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
Rate this post

Check Also

صدور کارت های هوشمند

اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها در صدور کارت های هوشمند پایان خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *