ثبت نام امریه هلال احمر

 امریه هلال احمر از سری سهمیه های امریه سربازی است که متقاضیان دریافت آن می توانند با ثبت درخواست در زمان مناسب، نسبت به ثبت نام امریه هلال احمر اقدام نمایند.

در این مقاله به بررسی امریه هلال احمر و نکات مرتبط به آن پرداخته ایم. برای دریافت پاسخ سوالاتتان در این باره، می توانید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی.

امریه سربازی هلال احمر

امریه سربازی هلال احمر یکی از انواع سهمیه امریه سربازی است.در ابتدا لازم است به طور کلی امریه سربازی را توضبح دهیم که به چه معناست.

امریه سربازی یکی از روش‌ های گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه است. در این شیوه شخص بجای گذراندن دوره سربازی در یکی از پادگان‌ ها، خدمت سربازی خود را در سازمان‌ هایی مانند وزرات نیرو، قوه قضاییه، شهرداری و یا نهادهایی مانند آستان قدس رضوی می‌ گذراند. همچنین شرکت‌ های دانش بنیان نیز امکان به خدمت گرفتن افراد جهت گذراندن دوره خدمت به صورت امریه دارا هستند.

سازمان هلال احمر نیز از سری مراکزی است که دارای امریه سربازی است. به تازگی خبری مبنی بر افزایش میزان امریه هلال احمر منتشر شده است. امداد گری در سازمان هلال احمر همچنین امکان کسر خدمت را برای امداد گران فراهم خواهد کرد. در ادامه به بررسی این دو موضوع یعنی افزایش میزان امریه سربازی هلال احمر و افزایش سهمیه کسر از خدمت نجاتگرا در هلال احمر با توجه به خبر منتشر شده، خواهیم پرداخت.

چند روز پیش رئيس سازمان هلال احمر پیرحسین کولیوند، از افزایش سهمیه امریه در هلال احمر خبر داد و گفت: با هماهنگی‌ ها و توافقات انجام شده، این سهمیه در هلال‌ احمر از ۱۰ نفر به ۲۵۰ نفر افزایش یافت.

همچنین بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌ رسانی جمعیت هلال احمر، کولیوند با تاکید بر پیگیری کسر خدمت سربازی برای نجاتگران جمعیت هلال احمر هم گفت: طبق توافق انجام شده با نهادهای مرتبط با امر سربازی؛ نجاتگرانی که قبل از رسیدن به سن خدمت سربازی در جمعیت هلال احمر حضور فعال و مستمر داشته باشند با توجه به میزان فعالیت‌ شان از خدمت سربازی‌ شان کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: افزایش حقوق سربازان در سال 1401 + جزئیات بیشتر

شرایط امریه سربازی هلال احمر

ثبت نام امریه سربازی هلال احمر با توجه به دستورالعمل رسمی امریه سربازی، ملزم به داشتن شرایط به خصوصی است. بخشی از شرایط امریه هلال احمر به شرح زیر خواهد بود:

  • حداقل باید 2 الی ٣ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه هلال احمر اقدام کنید.
  • نباید در خدمت غیبت داشته باشید.
  • انتخاب محلی خدمت با سازمان هلال احمر است ، مگر اینکه از محل مورد نیاز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید در غیر این صورت انتقال بعدی بسیار مشکل است.
  • حقوق پرداختی به کارمندان امریه هلال احمر حقوق سربازی است شاید کمی هم بیشتر
  • تمامی افراد متقاضی دریافت امریه هلال احمر مانند سایر امریه ها می بایست ابتدا باید آموزش نظامی و انتظامی را اعم از عمومی و تخصصی فراگیرند.
  • کلیه سربازانی که آموزش خود را پشت سر گذاشتند، حداکثر ۴۸ ساعت پس از پایان آموزش رزم مقدماتی، جهت دریافت معرفی نامه و تشکیل پرونده ، شخصاً به محل تعیین شده در تهران یا سایر استان های مربوط همراه با مدارک لازم مراجعه کرده  و سپس با اخذ معرفی نامه جهت ادامه خدمت در هلال احمر شروع به کار خواهند نمود.
  • در صورتی که بدون معرفی نامه سازمان هلال احمر، مشغول خدمت گردند ایام فوق جزء خدمت محسوب نخواهد شد و برابر آیین نامه انضباطی به اضافه خدمت و محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
  • سازمان هلال احمر می بایست ۷۲ ساعت پس از به کارگیری، گزارش شروع به کار افراد را به معاونت نیروی انسانی یگان سازمان آموزش دهنده ،ارسال نمایند.
  • به کارگیری کارکنان وظیفه در تخصص اصلی آنان الزامی می باشد. چنانچه در بازرسی ها مشاهده شود خلاف آن واقع شده است، مجوز صادره از سوی ستاد کل یا دفتر سیاست گذاری، سهمیه مربوط لغو خواهد شد.
  • کارکنان وظیفه تابع مقررات دستگاه های غیرنظامی به کارگیرنده بوده و از نظر ساعات خدمت همانند سایر کارکنان دستگاه های غیرنظامی محل خدمت می باشد
  • حفظ کرامت و منزلت اجتماعی کارکنان وظیفه و تقویت روحیه مسئولیت پذیری در آنان مدنظر می باشد .
  • رفتار با کارکنان وظیفه برابر مقررات انضباطی پیش بینی شده در دستورالعمل ابلاغی مربوط به ستاد کل و دستگاه های غیرنظامی به کارگیرنده، گذشت از خطاهای جزئی و استفاده از روش های ارشادی در خصوص آنان مدنظر می باشد.
  • صدور هرگونه معرفی نامه برای کارکنان وظیفه مامور، جهت ارائه برای ثبت نام و یا ادامه تحصیل در دانشگاه، راهنمایی و رانندگی، وظیفه عمومی و سایر ادارات خارج از دستگاه های غیرنظامی به کارگیرنده توسط سازمان هلال احمر ممنوع می باشد و می بایست توسط سازمان آموزش دهنده محل نگهداری پرونده صادر شود.
  • برابر مقررات جاری ادامه تحصیل در حین خدمت دوره ضرورت ممنوع می باشد.
  • کارکنان وظیفه بایستی در محل مصوب خدمت نمایند و هرگونه جابجایی یا انتقال و عودت و انصراف از خدمت و یا اعتراض به محل خدمت تعیین شده با انجام مکاتبات و ذکر دلایل و مستندات و هماهنگی کتبی و دریافت مجوز لازم مبنی بر لغو امریه هلال احمر از ستاد کل یا دفتر سیاست گذاری با رعایت ضوابط پیش بینی شده می باشد.
  • چنانچه لغو امریه هلال احمر کارکنان وظیفه به دلایلی قانونی باشد، با درخواست نیروی جایگزین اختصاص داده خواهد شد، مشروط به این که حداقل ۹ ماه از خدمت فرد ترخیص شده باقی مانده باشد.
  • در صورت بروز بحران و نیاز به فراخوان کارکنان وظیفه مامور توسط ستاد کل،  افراد دارای امریه  هلال احمر نیز سریعا به سازمان آموزش دهنده ذی ربط اعزام و معرفی می شوند.
  • مرخصی استحقاقی و استعلاجی کارکنان وظیفه مامور تابع مقررات و بخشنامه های ابلاغی از سوی ستاد کل می باشد.
  • در صورتی که مشخص گردد هر یک از کارکنان وظیفه مامور از عملکرد مناسبی برخوردار نیستند دستگاه های غیرنظامی می توانند در چارچوب مقررات ابلاغی نسبت به معرفی به ستاد کل یا دفتر سیاست گذاری جهت لغو امریه هلال احمر اقدام نمایند.
  • سازمان هلال احمر موظفند پس از اطلاع از غیبت یا ترک خدمت بیش از ۱۵ روز توسط کارکنان وظیفه مراتب را جهت لغو امریه هلال احمر در چارچوب مقررات به ستاد کل یا دفتر سیاست گذاری اعلام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط امریه سربازی هلال احمر، می توانید فایل زیر را مطالعه نمایید.

دستورالعمل امریه سربازی

مزایا و معایب امریه هلال احمر

امریه سربازی به طور کلی دارای یکسری مزایا و معایبی است که به شرح زیر می باشند.

  • مدت زمان امریه هلال احمر جزو سوابق استخدامی شما محسوب می شود.
  • امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد.
  • ساعات کاری در محل امریه سربازی هلال احمر مثل ساعت کاری برای سایر کارمندان آن اداره است.
  • امکان انصراف از امریه سربازی هلال احمر بعد از پذیرفته شدن آن وجود ندارد.
  • زمان خدمت امریه هلال احمر از خدمت عادی بیشتر است و معمولا به جای 21 ماه 24 ماه می باشد.
  • معمولا امکان دریافت کسری خدمت برای افراد دارای امریه هلال احمر وجود ندارد.

در صورتیکه هر گونه سوالی درباره مزایا و معایب امریه هلال احمر برای سربازی،‌دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان، رهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهیم.

تماس با 9099071613

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)

 

شرایط امریه هلال احمر

در ادامه مطالعه نمایید:

قیمت خرید سربازی

سوالات متداول امریه هلال احمر

امریه هلال احمر چیست؟

✔️ امریه سربازی یکی از روش‌های گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه است. در این شیوه شخص بجای گذراندن دوره سربازی در یکی از پادگان‌ها، خدمت سربازی خود را در سازمان‌ هایی مانند وزرات نیرو، قوه قضاییه، شهرداری و یا نهادهایی مانند آستان قدس رضوی می‌ گذراند. همچنین شرکت‌های دانش بنیان نیز امکان به خدمت گرفتن افراد جهت گذراندن دوره خدمت به صورت امریه دارا هستند.
سازمان هلال احمر نیز از سری مراکزی است که دارای امریه سربازی است.

حقوق امریه سربازی هلال احمر چه قدر است؟

✔️ حقوق امریه هلال احمر مانند سایر سربازان محاسبه خواهد شد. با این امکان که با توجه به شرایط اداری،‌امکان دریافت پاداش و اضافه کار نیز وجود داشت.

شرایط دریافت امریه هلال احمر چیست؟

✔️ درمقاله شرایط دریافت امریه سربازی در مقاله ذکر شده است.
5/5 - (3 امتیاز)

Check Also

امریه آتش نشانی vazifeh.moshavergroup.com

امریه آتش نشانی ۱۴۰۲

امریه آتش نشانی، یکی از انواع امریه سربازی است که متقاضیان آن، همانطور که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *